środa, 11 lutego 2015

Jak w gimpie zrobic białe tło-tutorial

Hej:)
Dziś mam dla Was ( a w szczególności dla Iwonki z http://niecodziennyzakatek.blogspot.com/ )tutorial pt."Jak zrobic w gimpie białe tło".

ale zanim przejdę do sedna,to chcę Wam podziękować za komentarze i zapewnic,że jak tylko moja "pracownia"będzie przypominała tę z moich marzen ,to Wam ją zaprezentuję:)
a teraz kursik:

1.Otwieramy GIMP-plik-otwórz i wybieramy zdjęcie,które ma zostac przerobione


2.Powiększamy nasze zdjęcie do 200 %


3.Klikamy narzędzie "ścieżki"


4.Teraz obrysowujemy kontury naszego przedmiotu i robimy to dosyc gęsto,szczególnie na łukach


5.Ostatnią kropkę z pierwszą nalezy połączyć trzymając wciśnięty klawisz CTRL


6.Wciskamy SHIFT plus V - kontury powinny sie tak jakby podswietlić/zaznaczyć (nie wiem jak to nazwać)

7.Wciskamy CTRL plus X  - powinno się wyciąć tło

8.Jeśli zamiast tła wytnie się nasz przedmiot,to nie panikujemy ;) tylko klikamy edycja-cofnij wycięcie,a następnie klikamy- zaznaczenie-odwróć i znów wciskamy CTRL plus X


Tak to wygląda :


Jak widzicie nie wyszło mi zbyt dokładnie,ale robiłam tak na szybko,żeby wam pokazac Mam nadzieje ,że sie przyda:)

Do następnego razu,
Pa!

20 komentarzy:

  1. Sprobuje jak tylko maz mi wytlumaczy co to za program :) Poniewaz jak zmienic nitke w maszynie to ja umiem ,ale co do programow komp to ja noga jestem hihi :) Dziekuje Kochana za kursik :) Pozdrawiam Cie Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Eluś DZIĘKI DZIĘKI :*:*:* No jesteś błyskawica po prostu ;)
    Kurcze wygląda, że z tym trochę zabawy jest, ale będę próbować. Muszę zacząć od ściągnięcia programu hihihi. Jak tylko złapię wolną chwilę będę się bawić. Efektami pochwalę się na blogu.
    Serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś chyba nawet zanim prowadziłam bloga bawiłam się GIMP-em ... Hmmm może ora by go na nowo zainstalować :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zainstalować ten program, bo białe tło mnie prześladuje!!! Ale w ogole nie wiedziałam od czego zacząć. dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O ja skorzystam, dziękuję! jakoś tak mam w pamięci, że u Ciebie to znajdę instrukcje dot różnych obróbek, fajnie, że wracasz:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Bardzo prosta instrukcja krok po kroku.Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za instrukcję,właśnie próbuję,tylko nie wiem jak na końcu zapisuje się zdjęcie,będę wdzięcza za podpowiedz:)Pozdrawiam serdecznie i życzę wesołych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plik - zapisz ,lub zapisz jako .Chyba :))

      Usuń
    2. Witam.Też miałam z tym problem;) Ale doszukałam się odpowiedzi.Trzeba wejść w Plik i wybrać:Wyeksportuj jako ...
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Mam pytanie.... jak zapisać przerobione właśnie zdjęcie?:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam.Mam pytanie jak zapisać przerobione zdjęcie?:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plik - zapisz ,lub zapisz jako ,z tego co pamiętam :)

      Usuń
  10. Witam.Jak zapisać zmienione zdjęcie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plik-zapisz lub zapisz jako , z tego co pamiętam :)

      Usuń
  11. Mam pytanie.... jak zapisać przerobione właśnie zdjęcie?:(

    OdpowiedzUsuń
  12. Plik w programie zapisuje się trochę inaczej jak klikniesz zapisz lub zapisz jako zapisze wam plik w rozszerzeniu .xcf dzięki czemu jeśli pracujemy na warstwach zawsze możemy go ponownie modyfikować. Natomiast jeśli chcemy zapisać plik do standardowego rozszerzenia typu jpg lub png należy zjechać niżej i znaleźć opcję wyeksportuj lub wyeksportuj jako

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za podpowiedź ,moja wiedza już niestety tak daleko nie sięga;-);-)

      Usuń
  13. nie chce mi zammienic ostatni obrazek z obszarem

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde(dobre;) słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...