wtorek, 7 sierpnia 2012

Jak uszyć okładkę -tutorial

Witajcie :))
Tydzień zaledwie mnie nie było ,a zaległości mi się takie porobiły,że nie wiem jak to ogarnę :)
Miałam Wam dziś pokazać zdjęcia z wakacji ,zareklamowac troszkę Mazury ,ale,że szyłam sobie notesik ,to pomyslałam,ze przy okazji zrobię Wam tutek ,a zdjęcia z Mazur innym razem ,co się odwlecze to nie uciecze ;))

Zapraszam na krótki kurs :

1.Potrzebny będzie zeszyt ,który ma sztywne okładki . Bierzemy kawałek tkaniny i obkładamy nasz zeszyt ,przymierzamy ,obcinamy tkaninę tak,żeby od góry i od dołu zostało ok.1,5 cm.



2.ozdabiamy okładkę ,


3.z takiej samej lub innej tkaniny wykrawamy drugi identyczny kawałek ,( te kawałki są równe ,tylko jakoś tak krzywo na zdjęciu powychodziły ;))


4.składamy prawą stroną do prawej i zszywamy krótsze boki,


 5.przekręcamy na prawą stronę i stębnujemy w odległosci ok.0,5 cm od brzegu,


 6.Składamy naszą okładkę tak jak na zdjęciu poniżej, czyli przekręcamy z powrotem na lewą stronę a końcówki okładki wkładamy do srodka,
nie bardzo wiem jak to wytłumaczyć,ale mam nadzieje ,że na zdjeciu widac o co chodzi ;)


 7.Przeszywamy boki zostawiając otwór na wywiniecie na prawą stronę,


8. i tu mi brakuje jednego zdjecia -(zapomniałam zrobić) Teraz przewracamy okładkę na prawą stronę i zaszywamy otwór,

9.Okładka gotowa :)



Pozdrawiam Was serdecznie :)


Dopisek ;)

W komentarzu Monika-osowiała sowa :) napisała,że usztywnia okładki flizelina . I ma rację :)
Dlatego ten dopisek :)Jakbyscie szyły z cieńszych lub strzepiących się tkanin ,to podklejajcie flizeliną ,mozna też włozyć ociepline i przepikować :)

Dopisek nr.2

Maryś w komentarzu podsunęła mi taki pomysł,ze w ten otwór,przez który przewracamy okładkę a pozniej zaszywamy  można wszyć tasiemkę i będzie zakładka :)Moja następna okładka będzie z zakładką :)Super pomysł !

91 komentarzy:

  1. może to i proste jest ..... jeszcze wróce tu i poczytam :( mało kumata jestem jeśli chodzi o wyobraźnię szyciową :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem Cie bo też tak mam - niby wszytko łatwe i proste, a jak przychodzi co do czego to jakoś nie wychodzi :( mój największy sukces krawiecki to zasłony :P

      Usuń
    2. Właśnie uszyłam okładki. A to 3 rzecz jaką w życiu uszyłam ;)

      Usuń
  2. \Super kurs, ja robię to trochę naokoło więc podglądam;-)) Moje dziewczyny mają większość ksiażek oprawionych w tkaniny;-))) Pozdrawiam Aneta

    OdpowiedzUsuń
  3. Elu, dzięki wielkie, świetny kurs:)Marzyło mi się zrobienie okładki na notes, tylko...nie bardzo wiedziałam, jak się do tego zabrać:D teraz już wiem, ślicznie Ci wyszło:)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Super tutek - jak tylko uda mi się wykonać taka fajna okładkę to się pochwalę - bo już od dawna takie własnie tkaninowe okładki chodzą koło mnie ;-). Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie dzięki, wprawdzie szyłam troszku okładki, ale jakoś tak po chińsku...;-), muszę spróbować po Twojemu
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuje za tutka! Wlasnie ostatnio uszycie okladki chodzilo mi po glowie, a z tych tutkow na ktore wczesniej trafialam niewiele sie dowiedzialam. Do teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne tutorial, bardzo czytelny...świetna okładka Ci wyszła;)) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Super kursik, aż mnie ręce świeżbią żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny kursik:) na pewno skorzystam :)pozdraowienia :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, też skorzystam, zwłaszcza, że początek roku szkolnego tuż, tuż, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale jaja! Wczoraj wieczorem też szyłam okładkę :D ale na mały notesik :) Ja jeszcze usztywniam fizeliną w środku ;)
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest mały notesik ,tylko wyglada jak zeszyt ;))
      Zrobię dopisek w poscie ,bo masz racje z tą flizeliną .Ja szyję przeważnie ze sztywnych tkanin te okładki ,ale kiedyś szyłam z cienszej i też podklejałam albo wkładałam ocieplinę :)

      Usuń
    2. Ale swietny blog :) uwielbiam rzeczy robione samemu, ja akurat bawie sie w przerabianie ubran, ale ozdoby tez sa swietne :) pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Wydaje się proste, ale ja też mam problemy z wyobraźnią szyciową:-) pozdrawiam i czekam na zdjęcia z Mazur!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję,dziękuję!Akurat mam zamiar porobić sobie notesy i ozdobić stare,więc tutek jak dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. fantastyczny tutek:)czapka z głowy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super kursik i przydatny:)) Moze i ja sie skusze na takie okladki:P
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  16. Super kursik:) Od dawna noszę się z zamiarem zrobienia sobie notesu, a Twój sposób wydaje się prosty, nawet dla kogoś, kto na co dzień z szyciem niewiele ma do czynienia:))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za kursik, super!!!
    Fajnie, że już powróciłaś:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny tutorial. Szczerze mówiąc od pewnego czasu hcę "naprawić" jakoś swój pięcioletni dziennik, którego okładki sa popisane, brzydkie itp. Trochę się pogubiłam z tym składaniem i szyciem, ale myślę że dam radę. Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny tutek :) Taka okładka jest bardzo oryginalna,a przy tym trwała :)
    Fajnie,że już jesteś :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczna okładka, kursik bardzo przejrzysty. Teraz widzę, jak bardzo sobie utrudniłam życie szyjąc moja okładkę na kalendarz :) Kolejna będzie według twojego tutka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajnie,że zamieściłaś ten kursik:)Dziękuję,sama przymierzałam się żeby to rozpracować,a tu proszę,taka niespodzianka.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Całkiem sprytnie. Podoba mi się. Jak za kilka lat moje dziewczynki pójdą do szkoły, to poszyję im okładki na zeszyty z nazwami przedmiotów. Hehehe, ale będzie fajnie :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna - bardzo fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Rewelacyjny kurs.....dziękuję bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Elu super tutek:)!!!!Wielkie dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam w słoneczny wieczór życząc pięknego
    słońca, pogody ducha i wspaniałego samopoczucia!

    OdpowiedzUsuń
  27. tutorial super kiedys spróbuje ... mam juz masszyne w domu więc jak ponadrabiam zaległości zabieram sie za proste rzeczy jak na początek ... slicznie ci wyszła pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję Elu za kursik:)świetnie:)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajny kurisk, szkoda tylko że nie umiem szyć:(

    OdpowiedzUsuń
  30. Super,dziekuje za instrukcje:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Odpowiedzi
    1. ps. w ten pozostawiony otwór można jeszcze wszyć tasiemkę, która posłuży jak zakładka ;)

      Usuń
    2. Dzięki Maryś :)Super pomysł z tą tasiemką !! Zrobię drugi dopisek w poście :))

      Usuń
  32. świetny tutorial , z serduszkiem bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Takiego sposobu szycia okladki nie znalam, dzieki za przejrzysty tutek :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Dziękuję za świetny kursik! W najbliższej przyszłości mam zamiar spróbować tego tematu ;p
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
  35. Ale super kursik Elu...Może kiedyś się przyda i uszyję sobie taką materiałową okładkę ..Pozdrawiam serdecznie Dorcia.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja już dawno kombinuję jak tu okładkę uszyć ,a tu taki fajny tutek-super,dzięki wielkie,a okładki ta i poprzednie śliczne,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Super! To teraz sobie uszyję pomysłownik krawcowej ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Fajny kursik, muszę zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  39. świetny kursik :) ja dopiero zaczynam dopiero z materiałową zabawą i na pewno skorzystam z tego tutoriału :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Fajny Tut, ale wolę robione ręcznie książki ^^

    OdpowiedzUsuń
  41. Eluś super kursik:-)))) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  42. dziekuje za tego posta:)) super :**********

    OdpowiedzUsuń
  43. ja również dziękuję za tutorial ^^ już i chodzi po głowie okładka :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale świetny tutek!! Jak tylko wrócę do domciu i wkońcu będę miała chwile czasu to na 200% uszyję okładke. Już dawno chciałam to zrobic tylko nie bardzo wiedziałam jak mam sie do tego zabrać. Dzieki Elu napewno sie pochwalę, buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo ładny , myślałam właśnie jak ozdobić notes z wierszami...:), a tu ot gotowy pomysł , dzieki:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Witaj:) po długiej nieobecności po kolei odwiedzam blogowych znajomych i znajome:) Powiem, Ci, że fajne rzeczy wychodzą z pod Twojej igły - szczególnie zauroczyły mnie szyte siatki na zakupy dla mamy i córki - te z kocurkiem mnie rozłozyły na łopatki:) Bardzo spodobały mi się tez zawieszki, marynarskie. W kształcie koła jest super! Szycie okładek na notesy/książki - patrze, patrze, i podziwiam - ale nie wiem czy bym dała radę coś takiego wyczarować. Bardzo fajne, ale chyba trudne, żeby tak precyzyjnie dopasować. Ale oglądam z przyjemnością:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Elu, bardzo fajny tutorial :) Ja do tej pory szyłam okładki robiąc dookoła lamówkę ze skosu. Muszę porobić zdjęcia i wrzucić na bloga. Twój sposób wydaje mi się dużo prostszy, muszę kiedyś spróbować uszyć okładkę wg Twojego tutka:)

    OdpowiedzUsuń
  48. ja na pewno spróbuję, dziękuję za dokładny opis, jak na czymś jednak utknę to będę pisać po poradę:))))

    OdpowiedzUsuń
  49. Ela... ja Tobie za ten kursik to ja Ciebie ściisskaaammm tak bardzo mocno! :):):):)

    OdpowiedzUsuń
  50. Opis jest świetny. Skoro taki laik jak ja się dokładnie zorientował o co chodzi, to dowód na to, że jest doskonały.
    Pozdrawiam i dziękuje:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ale świetny pomysł :) Akurat przyda się na wrzesień!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. świetny tutek. zaraz siadam do okładki ;-)
    Pewnie jutro wrzuce na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  53. hi hi kursik swietny ale czy takie dwie rece lewe do szycia jak ja dadza rade?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dadzą ,dadzą :)) to naprawde łatwe :))

      Usuń
  54. Super tutorial. Dołączam go do rzeczy, które kiedyś chciałabym uszyć (na emeryturze pewnie, ale także wtedy będę o Tobie ciepło myślała przy mojej maszynie) :).

    OdpowiedzUsuń
  55. Super tutek i chyba spróbuję uszyć sobie okładkę na kalendarz :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  56. Trafiłam do Ciebie kilka dni temu i jestem zachwycona! Tyloma rzeczami dzielisz się z innymi. Właśnie planuję z córą prezent dla Jej przyjaciółki szkolnej i chcemy taki notes przygotować i piórnik do tego :-) I cały czas zastanawiałam się, jak uszyć te zakładki w które wkłada się okładkę. I proszę, jakie sprytne! Fajna podpowiedź z zakładką :-) Bardzo Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  57. Melduję, żę dziś uszyłam. Fantastyczny kurs. Poszło szybko i bez problemów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super,cieszę się,że kursik się przydał:))

      Usuń
  58. dziękuję za tutka! jest przejrzysty a samo szycie banalnie proste! przy poprzedniej okładce się głowiłam i kombinowałam a teraz będzie szybko i przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Wielkie dzięki za kursik :)) Dzięki Tobie udała mi się uszyć okładkę :)))

    OdpowiedzUsuń
  60. O bojku a ja się tak męczyłam z bokami :-) Teraz już wiem jak zrobić aby boki były ładne! Dzięki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  61. Uszyłam! http://drutyimotki.blogspot.com/2013/08/okadka-na-ksiazke.html

    Ślicznie dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Odpowiedzi
    1. a nie wiem,co to za materiał- grubszy,z takim jakby delikatnym połyskiem:)

      Usuń
  63. Super tutek - właśnie szyłam wg Twoich instrukcji i powiem szczerze - jest super! wszyłam ocieplacz dla nadania miękkości, a i tak wyszło fajnie - niebawem wrzucę efekt na swójblog, więc zapraszam Cię do oceny efektu. Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
  64. Świetny tutorial! Dzisiaj rano stworzyłyśmy okładkę na mój kalendarz ;-)
    Udziwniałyśmy- więc były problemy, ale w końcu się udało! Zamiast ozdabiać okładkę wycięłyśmy prostokątną dziurę, którą obszyłyśmy i tym sposobem powstała ramka. Do spodniej warstwy dwustronną taśmą przykleiłyśmy ozdobną kartkę którą dostałam na urodziny. (kartkę zabezpieczyłam folią- koszulką do dokumentów. Obszyłam folię wkoło kartki, wycięłam i tym sposobem zabezpieczyłam przed zniszczeniami). Jak na pierwszą okładkę i to z takimi udziwnieniami powiem że wyszła całkiem dobrze! Ale to tylko dlatego że Twoja instrukcja jest bardzo dobrze wykonana! :) Dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo praktyczna okładeczka, nie tylko na zeszyt :) Bardzo fajnie wszystko opisałaś. Trafiłam tu przypadkiem, ale zostanę z przyjemnością i zapraszam do siebie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  66. Ale fajny pomył, chyba się skuszę na taką okładkę, i koniecznie z zakładką!

    OdpowiedzUsuń
  67. Super kursik, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  68. hmmm.... wszystko ładnie, pięknie ale co to znaczy że "stębnujemy"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szyjemy po prostu po prawej stronie tkaniny .

      Usuń
  69. Super tutorial! Mam sporo resztek niepotrzebnych tkanin nie bardzo wiedziałam, co z nimi zrobić i chciałam je wyrzucić, no ale widzę, że można jednak zrobić z nich coś fajnego.

    OdpowiedzUsuń
  70. Zobacz ile czasu upłynęło od kiedy umieściłaś tutka a ciągle tu zaglądamy :) Ja właśnie stoję przed uszyciem następnej okładki na segregator i Twój tutek bardzo przypadł mi do gustu - bardzo dziękuję za ułatwienie mi życie i szycia - pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiboko ,ja jeszcze tu wrócę :-) :-) Nie wiem tylko kiedy :-) Bardzo się cieszę,że tutek się przyda :-) :-) pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  71. A ja sie zastanawiam jak zrobic z ta flizelina, mam taka z klejem, ale jestem poczatkujaca i nie wiem czy caly material czy tylko jakas czesc, czy obydea kolory czy jeden ?

    OdpowiedzUsuń
  72. Polecam podkleic tylko tę całą wierzchnią częśc okładki, bęzie sztywniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Cudowny tutorial. Wszystko ładnie wytłumaczone. Okładki wychodzą przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  74. A jak flizelina bez kleju to wkładamy ją od tak,czy zszywamy pomiędzy warstwami, czy też wkładamy a zszywamy w momencie stebnowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można przepikować,będzie stabilniejsze .

      Usuń

Bardzo dziękuję za każde(dobre;) słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...