środa, 27 czerwca 2012

Jak w gimpie zrobić czarno biały rysunek z kolorowego zdjęcia swojego dzieła ;)


Dziś mam dla Was tutek :D Przyznam,że miałam problem z tytułem ,bo właściwie nie wiem jak ten kursik nazwać .Dlatego tytuł jest jaki jest :))Jak mi przyjdzie coś lepszego do głowy ( w co szczerze wątpię ) to zmienię :)
Tytułem wstępu jeszcze nadmienię ,że potrzebny nam będzie do tego celu darmowy program Gimp ,który można pobrać np.  TUTAJ
Zaczynamy :

1. Otwieramy Gimp i wybieramy zdjęcie do przeróbki


 U mnie jest to aniołek ( jak pewnie zauważyłyście ;))


2.wybieramy filtry-artystyczne-rysunek


3.Bawimy się suwakami żeby otrzymać efekt jaki nas interesuje 


4. Teraz klikamy zaznaczenie-według koloru i klikamy na nasze zdjęcie tak zeby ładnie zaznaczyły sie kontury w moim przypadku aniołka ;)



U mnie to wygląda tak :



5. Klikamy zaznaczenie-odwróć


6. Następnie  edycja-wytnij



 7. i znów zaznaczenie -wybieramy Nic



 8.Wybieramy gumkę i dopracowujemy nasze zdjęcie



9.I tak to wygląda :


 Tym sposobem zrobiłam też słoniki na moich metkach ;) --KLIK


I zeby tak nie było całkiem nieszyciowo ,to jeszcze kilka aniołków :)
Dwa pierwsze z tkaninki od ANI





i wiecie co ? Musiałam sie przeprosić z moim starym aparatem ,nowy sie zepsuł po tygodniu użytkowania !!
Jeszcze mnie serce boli jak o tym myślę :(
Pozdrawiam Was ciepło , u mnie za oknem jesień :(


45 komentarzy:

  1. Kursik bardzo fajny, nigdy niekorzystałam z tego programu, a aniołki cudne, zachwycam się niemi jak dziecko. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. program znam ale ostatnio coś rzadko z niego korzystam przez te warstwy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super Elu, na gimpie "pracuję" ale rysunków jeszcze nie robiłam;)
    Świetny banerek;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem Twoich aniołków ;D, a ksiądz z poprzedniego posta...po prostu można się zakochać :D choć to nie po chrześcijańsku...:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Elu za tutka, zapoznam się z chęcią z tym programem:)
    Cudowna szata graficzna zawitała na twoim blogu:)
    Pozdrawiam
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojć... Boli ten aparat...
    A aniołki cudne i pomysł na tutorial TEŻ :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za podpowiedź, chyba ściągnę sobie ten programik ;-) Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny kursik no a Twoje anioły jak zawsze zabójczo piękne

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za tutka, z tego programu jeszcze nie korzystałam ale spróbuję. Aniołki jak zwykle mistrzostwo świata. Pozdrawiam:-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny tutek,ciekawe tylko czy załapię;)
    Aniołki są takie urocze,och przytuliłoby się takiego...a ja zapraszam do mnie na tutek o skrzydełkach:)
    pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki Elu za tutka, a przytulaki jak zwykle rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. za kursik dziękuje, uwielbiam bawić się w takie przeróbki, jak tylko znajdę więcej czasu na pewno skorzystam, a Aniołki od Ani czy dla Ani?:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od Ani ,a konkretnie z materiału ,który dostałam od Ani :))

      Usuń
    2. no to jest duża różnica:))) Twój styl poznam wszędzie:)))

      Usuń
  13. Piękne są te ognistowłose aniołki :) Za tutka dziękuję :)
    A aparat mam nadzieję,że Ci naprawią i już będzie się sprawował bez zarzutu.
    U nas pogoda do południa nawet była ładna,ale teraz już się chmurzy i nie wiadomo co będzie dalej.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja używam do tego celu darmowego programu Picasa :) w sekundę zrobisz czaro -biały, sepię. Ale robię w nim też kolaże i plakaty, ma sporo gadżetów :) polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czasem używam picasy ,czasem własnie gimpa ,a najczęściej photoscape`a :) Ale jednak czarno białe zdjęcie jest troszkę inne , to co dziś pokazałam to bardziej taki rysunek ze zdjęcia :)

      Usuń
    2. ja też korzystam z wielu programów w każdym potrafie zrobić coś :) i jakoś sobie radzę jak trzeba :) pozdrawiam

      Usuń
  15. Efektowna obróbka graficzna! A lalki jak zwykle urocze ;-) Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Super tutek i przesliczne aniolki:))))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny kursik ;-)) No a rudzizny rdzawe jak juz mówiłam sa boskie po prostu ! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  18. Oby się szybko aparat naprawił,choć teraz te sprzęty takie są liche:-(
    pięknie!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Elu, fajny kursik.Aniołki cudne, jak zawsze:)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  20. Za kursik pięknie dziękuję:) Zapamiętam może się kiedyś przyda.
    Aniołki słodziaki prześliczne!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. kursik super a aniolki cudne

    OdpowiedzUsuń
  22. aniołki przepiękne! a kursik rewelacyjny:) u mnie dziś też jesień...pada deszcz...

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wiem jak to sie stalo, ze tak dawno mnie tu nie bylo,,,, a tu tyle nowych pieknosci:):)
    Pozdrawiam niebiesko:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny kursik:-))) Na pewno mi się przyda:-)A Twoje Aniołki to same ślicznotki:-))))

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie to przedstawiłaś. Korzystam z innych programów, ale ten ściągnę i się pobawię. Tym bardziej, że będę miała trochę czasu, bo o jutra wakacje.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękne te Twoje anioły !!! ja trzaskam tylko te chude :-) Dziękuję Ci za odwiedzinki i przemiłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  27. Super tutek, na pewno się komuś przyda:-)
    Ja wolę pracę w Corelu:-)

    Te Twoje Aniołki mnie osłabiają...tzn w pozytywnym sensie:-)))
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ooo.. super:) dzięki za kursik, może i spróbuję pobawić się Gimpem? :) śliczne aniołki :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Super tutek...to ja od razu wnoszę zapotrzebowanie na kolejny...a dokładniej chodzi mi o rzucanie cienia w Gimpie... wycinać tło już się nauczyłam, ale cienia nie mogę za nic pojąć :)

    Anioły cudne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko sie nauczę rzucać cień ,to zrobię tutorial :))
      Jestem totalnym amatorem i w gimpie umiem tylko zrobić białe tło ,właśnie ten rysunek ze zdjęcia no i jakiś prosty gif :))

      Usuń
  30. Fajny kurs:)
    A aniołki rewelacyjne są:) Bardo mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny tutek. Niby proste, ale przecież nie każdy bawi się programami graficznymi nie każdy umie. Fajnie, że dzielisz się swoją wiedzą. Aniołki cudne

    OdpowiedzUsuń
  32. Trafiłam tutaj przez przypadek, ale zostaję nieprzypadkowo, bo mi się podoba:) zapraszam do mnie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Kursik extra, spróbuję:))) aniołki cudne, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawa zabawa z Gimpem. Aniołki jak zwykle urocze.Pozdrawiam letnio, mam nadzieję ,że do Ciebie, za okno już lato przyszło.

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudowne, małe aniołki, zachwycają i aż się chce przytulić. A awarii aparatu współczuję..

    OdpowiedzUsuń
  36. Wspaniałe aniołki. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  37. Elu, bardzo pożyteczny kursik. Przykro mi z powodu awarii aparatu, zwłaszcza że był to nowy egzemplarz. Choć lepiej chyba ze popsuł się na gwarancji a nie dzień po. Trudno mi uwierzyć, że gdzieś za oknem może być jesień, bo u mnie od dłuższego czasu tropiki. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dziś odebrałam naprawiony aparat ,mam nadzieję,że więcej się nie zepsuje :) u mnie tez juz jak w tropikach :))

      Usuń
  38. Dziękuję za kursik:) Ja tak bardzo boję się wszelkich programów. Ale Twój post niejako zmusił mnie to popróbowania, pobawienia się :)
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde(dobre;) słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...