wtorek, 12 kwietnia 2011

jak zrobić zawieszkę z płyty CD :)

Zrobiłam :)Mam nadzieje ,że kursik jest w miarę czytelny i że cos tam widać na tych zdjęciach mimo,że są jakie są :)

Zaczynamy zawiązując supełek na płycie w sposób widoczny na zdjęciu ,

Przeciągamy nitkę przez to zawiązanie ( nie no,jestem mistrzynią tłumaczenia :) naprawdę nie wiem jak to napisać :)


Tę nitkę ,która jest zaznaczona strzałką na rysunku przeciągamy pod spodem płyty



O tak :


I wyciągamy do góry


A potem przeciagamy nitkę przez powstałe w ten sposób dwa oczka ,powtarzamy tę czynność ,aż do obszydełkowania całej płyty ,


Robimy drugi rządek -przerabiamy półsłupkami,





Trzeba zrobić ok. 5 rządków ,jak zrobimy więcej ,ramka będzie szersza

Tak wyglada gotowa ramka




A tak z tyłu ( można czymś np. podkleić żeby ładniej ten tył wygladał )

Teraz robimy obrazek .Ja narysowałam królika i wyszyłam ,ale może być haft krzyzykowy,płaski,jakieś materiałowe ozdoby ,co tylko przyjdzie do głowy:)
Wycinamy teraz kółko z naszym haftem i drugie kółko na spód(obydwa trochę mniejsze od płyty)
Obydwa kółka łączymy zygzakiem wkładając do środka ocieplinę.


Wkładamy obrazek w ramkę


I gotowe:)

Wybaczcie,że zdjęcia sa takie chaotyczne ( i tekst też :) Ciężko było mi robić zdjęcia jedną reką trzymając szydełko,a drugą aparat :)
Zdjęć zrobiłam mnóstwo,ale jakościowo tylko te się nadawały :)
Jak ktoś zna podstawowe podstawy szydełkowania ( jak ja) to myślę ,że nie będzie takie trudne zrobienie takiej zawieszki .
Jakby co pytajcie :)

43 komentarze:

  1. Kursik super. Na pewno z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł!
    Bardzo dobry kursik!!!
    Dziękuję i pozdrawiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! Wspaniały efekt. Niestety ja szydełkować nie potrafię, a szkoda..

    OdpowiedzUsuń
  4. Instrukcja szczegółowa, ale dla takiego laika szydełkowego jak ja to i tak skomplikowane :) Chociaż ramka jest genialna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie zrobię bo dawno mnie z szydełkiem nie widziano ale kurs super!
    Biorąc pod uwagę samowystarczalność już w ogóle podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł!!! Dzięki za tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowite!
    ;) czasem proste rzeczy są najładniejsze!

    Co prawda nie ma szans żebym tak równo cokolwiek zrobiła szydełkiem :D:D:D ale efekt jaki otrzymałaś jest bombowy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kursik i oczywiście sam pomysł, musimy kiedyś wypróbować! Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kursik superancki ;-)
    I piękna zawieszka Tobie się stworzyła ;-)
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kursik, przyda się z pewnością :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O matko, dzięki wielkie, kiedyś gdzieś to widziałam i się zastanawiałam jak to zrobione. Kursik super, zrozumiałam, jutro biore się do pracy :)
    Wreszcie wykorzystam stare płyty.
    Dzięki wielkie
    Mary

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja szydełkować nie potrafię. Nawet chyba nie miałam nigdy go w rękach ...

    Jednak ramki są tak śliczne, że może kiedyś się skuszę na spróbowanie :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny kurs a pomysł jest świetny. Bardzo ładnie Ci to wszystko wyszło. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały kursik! Efekt prześliczny! Szkoda, że na bakier u mnie z szydełkowaniem... :( Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  15. szkoda ze nie mam u siebie zadnej niepotrzebnej plytki, jutro pierwsze co zrobie jak odwiedze mame to wpadne na polke z cd;) na pewno znajdzie sie jakas niepotrzebna i bede mogla sprawdzic siebie... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko dokładnie pokazałaś więc już wiem jak to zrobić i pewnie wypróbuję,ale po świętach,bo teraz mnie choróbsko dopadło :( Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś próbowałam coś "zdziałać" z szydełkiem ale chyba się nie rozumiemy :D Ta rameczka tak bardzo mi się spodobała, że może przeproszę się z moim szydełkiem i w końcu coś nam wyjdzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zawieszka i kursik świetny Elu! Ja nigdy nie miałam nawet szydełka w ręku, a szkoda:(

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny, czytelny kurs, ale pozwolisz Elu, że popatrzę na Twoje przywieszki, swoich lepiej nie będę robić. Nigdy mi nie wyjdą takie jak Twoje. A są piękne i pomysłowe:-) Pozdrawiam
    Lusi

    OdpowiedzUsuń
  20. Eee jakie chaotyczne, wszystko jasne! Na pewno się skuszę na rameczki i wywieszę takie w oknach na Wielkanoc! Dzięki wielkie za kursik, super pomysł! Gratuluję inwencji twórczej :))))

    OdpowiedzUsuń
  21. a te rządki to po tyle samo oczek?

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuje Wam dziewczyny,trochę mi ulżyło ,że cokolwiek da sie z tego kursu zrozumieć :)
    Ines,te rządki po tyle samo oczek,tylko pierwszy się robi tak,że od razu przeciąga sie przez dwa oczka,a następne juz normalne półsłupki .

    OdpowiedzUsuń
  23. wyczarowałas przecudna ozdobę!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Super jest. Ja ostatnio gdzieś na necie widziałam koszyczek zrobiony w taki sam sposób. Ale u mnie (jak często) skończyło się na zobaczeniu tylko ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Rewelacyjny i muszę się przyznać pierwszy raz w ręku miałam szydełko i się udało:))) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  26. Aniu ,koniecznie pokaz na swoim blogu ,strasznie jestem ciekawa :))

    OdpowiedzUsuń
  27. Super Elu jest to obdziergiwanie CD-ika :-) bardzo mi się podoba efekt okrągłego obrazeczka:-)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak zwykle masz świetne pomysły! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Rewelacja! Zaczynam wierzyć w to, że obszydełkować można naprawdę wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zajrzałam do Ciebie - a tu? rewelacja. Świetne pomysły, świetne prace, same cuda.....

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie wykonane i pokazane. Materiału w postaci CD pod dostatkiem więc może...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Genialne!, na pewno wykorzystam twój pomysł, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Super pomysł ,z przyjemnościa ogladam twoje propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  34. No pokochałam ten pomysł!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Genialne!!!!!!!!!!! muszę koniecznie spróbować ;o)

    OdpowiedzUsuń
  36. kapitalne!! a własnie myślałam nad zawieszkami do okien!!! a w domu pełno zniszczonych płyt i jakies szydełko ostatnio widziałam ;-p

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde(dobre;) słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...